نتایج جستجو برای عبارت :

از فقه رسانه تا روش شناسی اجتهاد

✅ فقه رسانه بدون روش شناسی اجتهاد شکل نمی گیرد
استاد مبلغی:▫️هیچ فقه مضافی بدون روش شناسی اجتهاد شکل نمی گیرد▫️عدم روش شناسی و اتکا به ارتکازات ذهنی، مقرون به خطاست▫️اگر روش شناسی اجتهاد نباشد، فقه ما با این دنیای متحول نمی تواند دست و پنجه نرم کند▫️باید بر اساس دستگاه های روشمند فقهی جلو برویم▫️شیخ انصاری روش پیچیده ای دارد، پیچیده تر از او، صاحب جواهر است که اتخاذ روش از او سخت است.
(دومین جلسه روش شناسی اجتهاد آیت الله خامنه ای بر
الگوریتم اجتهاد آیت الله شب زنده دار را از اینجا دریافت کنیداین الگوریتم یک الگوریتم «هنجاری» (تجویزی) نیست و روشی را برای اجتهاد پیشنهاد نمی دهد، بلکه یک الگوریتم #توصیفی است؛ بدین معنا که در آن به توصیف روش اجتهاد آیت الله شب زنده دار پرداخته شده است.این الگوریتم، توسط موسسه استاد واسطی تدوین شده است.
الگوریتم اجتهاد آیت الله شب زنده دار را از اینجا دریافت کنیداین الگوریتم یک الگوریتم «هنجاری» (تجویزی) نیست و روشی را برای اجتهاد پیشنهاد نمی دهد، بلکه یک الگوریتم #توصیفی است؛ بدین معنا که در آن به توصیف روش اجتهاد آیت الله شب زنده دار پرداخته شده است.این الگوریتم، توسط حجت الاسلام خندق آبادی تدوین شده است.
اجتهاد بالفعل و بالقوه
اجتهاد بالقوّه آن است که مجتهد،
ملکه و توانایی استنباط احکام شرعی را دارد، اما در عمل، استنباط نکرده و
یا موارد استنباط او اندک است. اجتهاد بالفعل آن است که مجتهد علاوه بر
قدرت بر استنباط، در عمل نیز احکام بسیاری را استنباط کرده است.
منبع:وب سایت ویکی شیعهhttp://fa.wikishia.net
عصمت امامان علیهم السلام تبعیت از سنت آنان را واجب مى‌کند و بر
اساس این اعتقاد، فقه شیعه پویا و غنى است. در این عصر، چنان‌که در برخى از
روایات نیز آمده، شیعیان با تشویق امامان علیهم السلام به اجتهاد صحیح روى
آوردند و امامان معصوم علیهم السلام براى حفظ مواریث فقهى و کلامى، ضمن تأکید بر
اجتهاد پیروان خود را از خلط آراى شخصى با احادیث باز‌داشتند و بر حفظ،
کتابت و نقل صحیح آن ترغیب کرده، همزمان، اجتهادات فقیهان اهل‌سنت را که بر اساس قیاس و
 
شیخِ شهدای فاطمیون آرزوی اجتهاد داشت/ یک جرعه دیدار آرزوی محال شد خواهر شهید حجت الاسلام محمد رضایی می گوید: فکر نمی کردیم جدایی از برادرم 10 سال طول بکشد و همیشگی شود. حسرت بزرگمان این است که در لباس روحانیت ندیدیمش. دیدار آخر ما با برادر در معراج شهدا و با پیکرش بود. 
 
«ده سال از ما دور بودی. زمان کمی نیست ده سال؛
 
ادامه مطلب
در حدیثى، امام‌زمان علیه السلام مرجع دستیابى اهل دین به احکام، در
عصر غیبت را فقیهان مى‌داند. با توجه به این بیان، رهبرى فکرى و مرجعیت
دینى در عصر غیبت از امامان معصوم علیهم السلام به فقیهان جامع شرایط سپرده
شده است.
در عصر غیبت، اجتهاد فراز و نشیب‌ها و تطوراتى را پشت سر گذاشته است:

الف. مرحله جمع‌آورى و تنظیم احادیث و تألیف کتاب‌هاى فقهى به‌
صورت روایى با حذف سند؛ کتاب‌هایى نظیر مقنع صدوق و مقنعه مفید و نهایه شیخ
به همین شکل تألیف شد.
در حدیثى، امام‌زمان علیه السلام مرجع دستیابى اهل دین به احکام، در
عصر غیبت را فقیهان مى‌داند. با توجه به این بیان، رهبرى فکرى و مرجعیت
دینى در عصر غیبت از امامان معصوم علیهم السلام به فقیهان جامع شرایط سپرده
شده است.
در عصر غیبت، اجتهاد فراز و نشیب‌ها و تطوراتى را پشت سر گذاشته است:

الف. مرحله جمع‌آورى و تنظیم احادیث و تألیف کتاب‌هاى فقهى به‌
صورت روایى با حذف سند؛ کتاب‌هایى نظیر مقنع صدوق و مقنعه مفید و نهایه شیخ
به همین شکل تألیف شد.
اجتهاد عام و خاص:
 اجتهاد به‌ معنای خاص، تنها در میان
فقیهان اهل‌سنت مطرح است. این اصطلاح مرادف با رأی و عبارت از نوعی تشریع و
جعل قانون از سوی فقیه در موارد فقدان نص و مصداق روشن آن قیاس استبلکه شافعی آن را مرادف قیاس می‌داند. در این گونه از اجتهاد، وقتی در کتاب و سنت، برای استنباط شرعی، نص وجود ندارد، مجتهد به اجتهاد و برداشت شخصی و ذهنی خویش رجوع می‌کند. در واقع این نوع اجتهاد نوعی عملیات فکری و ذهنی است که در آن رای و نظر شخصی مجتهد مبدل
اجازه اجتهاد

در سده‌های اخیر این امر تداول داشته است که به هنگام رسیدن طالب فقه
به مقام شایسته‌ای از علم، از سوی استاد یا استادان وی، تصدیقی غالباً به
صورت کتبی و احیاناً به طور شفاهی صادر می‌گردد که وصول او را به درجه
اجتهاد گواهی می‌دهد. این تصدیق را اصطلاحاً «اجازه اجتهاد» می‌نامند. اما
این اجازه ورای جنبه تشریفی و بازتاب اجتماعی، از دیدگاه علمی ارزش فراوانی
در بر ندارد، مگر از باب قول خبره یا به‌احتمال ضعیف از باب شهادت.
منبع:وب س
 
کاربران گرامی ،این فایل حاوی مطالعه پاورپوینت فقه تطبیقی - قصاص در 40 اسلاید قابل ویرایش می باشد که پس از پرداخت آنلاین ،میتوانید این محصول را دریافت و دانلود نمایید.
جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت فقه تطبیقی - قصاص ، بخشی از متن چند تا اسلاید را قرار می دهیم .
بررسی مفاهیم
اجتهاد
شیوه اجتهاد
مذاهب اسلامی
اجتهاد
اجتهاد[ازریشه جهد] ازباب افتعال(به مفهوم مطاوعه و پذیرش) به معنای« بذل مجهود است برای پیدا کردن مقصود از راه استدلال –
در این حلقه نخست الگوریتم ها و مدل های ارائه شده برای فرایند اجتهاد و استنباط دینی مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد و از جمع بندی مباحث، الگوریتمی طراحی می شود
در ادامه، با الگوریتم طراحی شده، چندین مسئله فقهی زیر نظر استاد بررسی می شودهمچنین تطبیق این الگوریتم با درس های خارج موجود حوزه، از دیگر برنامه های حلقه است.
واژه «اجتهاد» در لغت به معنی نهایت تلاش و کوشش در انجام هر کاری است. بیشترین استعمال این کلمه در علم فقه و اصول می باشد. «اجتهاد» در اصطلاح فقها و اصولیین به معنای «تمام توان خود را در راه بدست آوردن حکم شرعى مبذول داشتن» است.

سید ابوالحسن اصفهانی در معنی اجتهاد می گوید : اجتهاد به کاربردن
تلاش و کوشش خویش در راه به دست آوردن احکام شرعی از راه ها و منابعی که
نزد فقیهان اسلام، معمول و متعارف است.
و شهید مطهری (ره) در این باره می گوید: اجتهاد به م
راه‌های اثبات
اجتهاد شخص مجتهد از سه راه بر دیگران ثابت می‌شود:

خود مقلّد به اجتهاد فقیه یقین یابد.
شهرت اجتهاد فقیه به حدی باشد که باعث یقین شود.
گواهی دو تن عادل آگاه و متخصص؛ به این شرط که دو عادل آگاه دیگر، برخلاف آن گواهی ندهند.
منبع:وب سایت ویکی شیعهhttp://fa.wikishia.net
 
اخلاق رسانه به حوزه ارزش شناسی رسانه می پردازد؛ اینکه چه اموری در رسانه خوب است و چه اموری در رسانه خوب نیست؟
اخلاق رسانه (ارزش ها)، مبنای نظریه هنجاری رسانه ها (بایدها و نبایدها) قرار می گیرد.
بحث اخلاق رسانه در بسیاری از آثار غربی، ذیل فلسفه رسانه طرح شده است.
 
در فقه نظام رسانه و طراحی نظام رسانه دینی، طبعا استفاده از مباحث اخلاق رسانه (ارزش شناسی رسانه)، در کنار فقه رسانه (بایدها و نبایدهای رسانه) و فلسفه رسانه (هستی شناسی رسانه)،ضرورت دا
متولد 1337 شاز علمای حوزه علمیه لبناناز آثار ایشان:منهجیه و مراحل الاستنباط (الگوریتم اجمالی اجتهاد)دروس فی منهجیه الاستنباط (الگوریتم تفصیلی اجتهاد)دراسات فی اصول الاستناطو ...سایت ایشاندروس ایشان در مدرسه فقاهتصفحه ایشان در ویکی پدیای عربی
✅استاد ملک زاده: روش شناسی بر زمین مانده استیکی دو دهه است که بحث روش شناسی بر سر زبان‌ها افتاده است و می‌گویند جای روش‌شناسی در حوزه  خالی است و خوب است کسی وارد شود، اما در عمل این مسئله بر زمین مانده است.دو تعریف در مورد اجتهاد داریم که برخی آن را از مقوله ملکه و برخی از مقوله فعل دانسته‌اند؛ از منظر اول، اجتهاد امری درونی و ذهنی و ملکه است ولو این که فرد به کار هم نبرده باشد، ولی از منظر دوم، آن را تحصیل احکام شرعی فرعی از ادله با نهایت ت
اجتهاد در روایات

همچنین از حضرت رسول صلی الله علیه و آله روایت است که فرمود: «چون والى
اجتهاد کند و به حق اصابت کند، دو اجر دارد و اگر خطا کند یک اجر دارد».
امام رضا علیه السلام به اصحاب خود فرمود: بر ما است که اصول را به شما القاء کنیم و بر شما است که شاخه ها را از آن منشعب سازید.
منبع:وب سایت دانشنامه اسلامیhttp://wiki.ahlolbait.ir
مقصود از عصر‌ تشریع، زمان حیات پیغمبر صلى الله علیه و آله و هنگام
دریافت وحى است. در این عصر، احکام الهى به‌ وسیله قرآن و سنت بیان شده
است.
آیه‌ 122 سوره توبه/9 «لِیَتفقَّهوا فِى الدّینِ ولِیُنذِروا قَومَهُم» بر جواز و وجود اجتهاد در این عصر دلالت دارد؛ هر چند برخى با استدلال به امکان تحصیل یقین به احکام از طریق وحى، اجتهاد در این عصر را جایز نمى‌دانند.
منبع:وب سایت دانشنامه اسلامیhttp://wiki.ahlolbait.ir
ستاد مبلغی، از اساتید درس خارج حوزه:استنباط روش می خواهد. نخستین مرحله استنباط چیست؟ مراجعه به اجماع یا قرآن یا سنت؟ به قواعد اصولى زیاد مراجعه بشود یا کم؟ رجوع به قواعد فقهى و رجال در چه جایگاهى صورت گیرد؟ چگونه از روایت بهره برده شود؟ دنبال لغت باید رفت یا روایات دیگر ضمیمه گردد؟ چگونه از قرآن و سنت کنار هم استفاده شود؟ همه روش است.هیچگاه کسى به طور دقیق نگفته وقتى که وارد عرصه استنباط شدیم، اول به اجماع تمسک بجوییم، یا به قرآن یا به سنت؟ ا
خیبر آنلاین: آنچه حضرت امام (ره) را به فقه جواهری معتقد می‌کرد توجه به این بود که اکمالِ دین و محصولِ نهاییِ اجتهاد و فقاهت ، تنها بر بستر یک دولت و حاکمیت دینی تحقق می یابد. محصول اجتهاد و فقاهت ، حاصل خرد ورزیِ حکیمانه و منطقی و اصولی در منابع اصیل وحی و سنت است. همه شئونات تمدن‌ساز و سعادت بخش بشر از حدود و دیات و قصاص تا تربیت و آموزش و فرهنگ ؛ از اقتصاد و معیشت و بازار تا خانواده و امنیت و اجتماع ؛ از جزئی‌ترین مسائل فردی تا کلان ترین موضوع
فقاهت عقلانیت کافی در فهم دین است. چنانچه فقیه ترین شخص خود حضرت رسول اکرم است.
بنابراین فقیه کسی است که ابعاد مختلف دستورات دینی را بهتر از دیگران متوجه می شود. 
اجتهاد مصطلح امروزی در بین عموم حوزه چیزی جز دانش ادبیات و کلام و اصول فقه نیست. درحالیکه فهم عمیق دین عقلانیتی رشد یافته با علمی بیش از اینها می خواهد. عقل با دو چیز رشد می کند: علم و عمل. فقیه کسی است که علم و عملش بیش از دیگران است. هر کدام لنگ باشد عقل در فهم دین لنگ خواهد بود!
آنچه د
این هنر نیست که هی طهارت و نجاست و طواف و... را بگوییم، هزار بار این‌ها را گفتیم باز برای هزار و یکمین بار هم این‌ها را می‌گوییم. من شنیده‌ام در قم می‌خواهند 700- 800 تا رساله بدهند. به قول مطهری(ره) می‌گوید اجتهاد، تکرار حرف‌های مکرر نیست، جواب مسائل حل شده نیست، اجتهاد، یعنی جواب مسائل حل نشده. خب مسائل حل نشده را جواب بدهید. مسائل حل شده را که همه بلد هستند جواب بدهند!
 
 
بعد از چهل سال، درس خارج‌هایی که به جای این که حکومت دینی و جامعه و تمد
#اصول_فقه، از «عناصر مشترک» موجود در فرایند استنباط  بحث می کند (العلم بالعناصر المشترکة فی عملیة استنباط الحکم الشرعی، شهید صدر)  اما به خود فرایند استنباط  و چگونگی آن نمی پردازد.علم فقه نیز، به «اجرایی کردن فرایند استنباط » برای رسیدن به حکم شرعی می پردازد.اما #روش_شناسی_اجتهاد، از خود «فرایند استنباط» بحث می کند.
بسم الله الرحمن الرحیم
«مدیاطوری»
قسمت1
   رسانه... بله، رسانه! کلمه‌ای که در دنیای کنونی مکرر می‌شنویم. چیزی که چپ می‌رویم، راست می‌رویم، می‌گویند دنبال ماست و مانند غولی بی شاخ و دم می‌خواهد ما را ببلعد. اما واقعا رسانه چیست؟
   پس از خلقت انسان، اولین گفت و گوی حضرت آدم با حضرت حوا را می‌توان اولین رسانه نامید. در واقع، چیزی که باعث هرگونه انتقال اطلاعات بین افراد شود را رسانه می‌توان نامید. ولی در دنیای حاضر، رسانه همان رسانه جمعی است
یکی دیگر از مولفه های سواد رسانه ای بعد شناختی سواد رسانه می باشد که به طور کلی می توان اینگونه تعریف کرد: افزایش دانش افراد و کسب دانش لازم درباره یک موضوع از چند منبع مختلف.  هدف اصلی سواد رسانه‌ای می تواند این باشد که بر اساس آن بتوان محصول نهایی یک رسانه را از این جنبه شناخت که آیا بین محتوای یک رسانه به مثابه یک محصول نهایی با عدالت اجتماعی رابطه‌ای وجود دارد یا خیر.
ادامه مطلب...
اسلام مکتبى جامع و منطبق با سرشت آدمى است که در همه عصرها قدرت پاسخ
گویى به نیازهاى انسان را دارد. آموزه‌هاى اسلامى در 3 بُعد عقاید، اخلاق و
احکام خلاصه مى‌شود. این تعالیم هر کدام در حوزه خود نیازهاى انسان را
تأمین و هدایت او را تضمین مى‌کنند. فقه و احکام آن در مقام عمل متکفّل
شناخت راه صحیح از سقیم و تبیین کننده عمل خوب از بد، بر اساس مصالح و
مفاسد است.
هر انسانى به حکم عبودیت و بندگى، در برابر احکام الهى مسئولیت دارد
و باید رفتار خود را د
برای دریافت فایل لطفا به قسمت زیر مراجعه نمایید.
دریافت فایل
 
 
دانلود پاورپوینت کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم درس دوازدهم 
دانلود پاورپوینت کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم درس دوازدهم در 32 اسلاید که قابل ویرایش میباشد و شما عزیزان می توانید به راحتی تغییرات خود ...
 
دانلود پاورپوینت درس 12 کتاب تفکر و سواد رسانه ای 
 از درس دوازدهم وارد فصل چهارم کتاب تفکر و سواد رسانه ای می شویم. فصلی با ... پاورپوینت درس 6 کتاب تفکر و سواد رسانه
تروریسم رسانه‌ای ضدانقلاب با جلیقه خبرنگاری +عکس و فیلم
مرور و البته بررسی دقیق خط رسانه‌هایی که با پول‌های سعودی و لندنی، آرامش و سلامت مردم ایران را نشانه گرفته‌اند، نشان خواهد داد که آن‌ها تکه‌های دیگر پازل آمریکایی‌ها در انتقام‌گیری و عقده‌گشایی علیه مردم ایران هستند...
❇️ببینید تا هجمه روانی رسانه ای دشمن را باور کنیم.
سایت مشرق نیوز
 
حواسمان باشد کرونا دو چیز است:
1.ویروس
2.جنگ رسانه ای
سوالات ضمن خدمت سیستم های چند رسانه ای
این بسته ویژه، کامل ترین و جامع ترین بسته جهت استفاده تمامی کارمندان اموزش و پرورش و سایر ارگان های دولتی و غیر دولتی، در سوالات ضمن خدمت سیستم های چند رسانه ای.سوالات ضمن خدمت ایران شناسی زیر می باشد: 
محتویات بسته نمونه سوال ضمن خدمت سیستم های چند رسانه ای:
این آزمون در حال آپدیت می باشد.لطفا ایمیل معتبر وارد کنید تا پس آپدیت خدمتتان ارسال گردد
 
نمونه سوال ضمن خدمت سیستم های چند رسانه ای
 
اما هدف از
سلام خدمت همه ی استقلالی های عزیز امیدوارم حال و احوالتون خوب باشه از اونجایی که قراره ما در رسانه هواداری استقلال سایت جامع باشیم قطعا به همکاری شما هم نیاز داریم از شما اگر کسی گرافیست ، عکاس و نویسنده علاقمند هست که در تیم رسانه ای شرکت داشته باشه به ایدی زیر رزومه خودتون رو ارسال کنید.
@amirtajiiii7
 
با تشکر از شما بهترین هواداران دنیا
سواد رسانه‌ای (Media Literacy) در یک تعریف بسیار کلی عبارت است از یک نوع درک متکی بر مهارت که براساس آن می‌توان انواع رسانه‌ها و انواع تولیدات آن‌ها را شناخت و از یکدیگر تفکیک و شناسایی کرد به دیگر سخن، سواد رسانه‌ای کمک می‌کند تا از سفره رسانه‌ها به گونه‌ای هوشمندانه و مفید بهره‌مند شد.
فهم و درک انسان ها از اتفاقات و رویدادهای اطراف خود، روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.
ادامه مطلب...
صنعت رسانه در ایالات متحده مهمتر از فرهنگی است که مدیر اجرایی می خواهد برای مدت چهار تا هشت سال در کشورش اداره کند.
به گزارش ای ال ال سی ، این روزنامه شرقی وی نوشت: “سال گذشته ریاست جمهوری دونالد ترامپ با دعوا های بزرگ وی با رسانه ها همچنان ادامه دارد.” این بار در مورد ، پرونده کرون باعث شده است که ترامپ به اعتراض به دو رسانه آمریکایی در جریان یک بحث و گفتگو مشاجره با چین و سازمان بهداشت جهانی بپردازد. اخیراً ترامپ گفت که سیا
بر اساس این گزارش؛ این جشنواره به منظور پاسداشت سردار بزرگ اسلام، شهید قاسم سلیمانی و تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد.
در این جشنواره، 4 نفر از خادمیاران رسانه‌ای آستان قدس رضوی در بخش‌های عکس، فیلم، نماهنگ، خبر صاحب مقام شدند که از سوی خانواده محترم شهدا مورد تجلیل قرار گرفتند.
لازم به ذکر است، پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان گلستان با نگاهی نو بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در بخش‌های گوناگون برگزار شد.
مبع :آستا
✅کتاب های مرتبط :پیش درآمدی بر مکتب شناسی فقهی - سعید ضیایی فرمکتب فقهی امام خمینی(ره) - سعید ضیایی فرمکتب اجتهادی آیت الله بروجردی - خانم اخوان صرافمکتب اجتهادی آخوند خراسانی - مصطفی محقق دامادمکتب اجتهادی سید طباطبایی یزدی - مصطفی محقق داماد
با گسترش رادیو و تلویزیون و قبل از توسعه‌ی علم الکترونیک و دیجیتال، اصطلاح رسانه های الکتریکی یا Electric Media مطرح شد.بزرگان و تحلیل‌گران رسانه از همان زمان، بحث فراگیر شدن رسانه و دسترسی انبوه به محتوا و رسانه را مورد توجه قرار دادند.نورمن آنجل، مارشال مک لوهان،  ژان بودریار، نیل پستمن و اروینگ گافمن از جمله افرادی بودند که چالش محتوا را در عصر رسانه های الکتریکی مطرح می‌کردند.اما طبیعتاً چون در آن مقطع، تولید محتوا هم‌چنان محدود به بخش کو
مدیر رسانه های اجتماعیتقریباً هر مشاغل بزرگی به عنوان وسیله ای برای دسترسی مستقیم به مشتریان خود و بدون پرداخت هزینه های سنگین برای تبلیغات تلویزیونی ، چاپی یا رادیویی ، در گروه موسیقی رسانه های اجتماعی قرار گرفته است. اما در هر مشاغل بزرگ کسی وجود ندارد که بتواند حسابهای رسانه های اجتماعی خود را مدیریت کند ، به همین دلیل افراد بیشتری خود را به عنوان مدیر رسانه های اجتماعی بازاریابی کرده اند و به دنبال مشاغل در زمینه رشد آنلاین خود و گسترش
چرا مهدویت و رسانه؟

⭕️ چرا مهدویت و رسانه؟
 
اندیشه منجی‌گرایی، اندیشه‌ایست که با فطرت انسان گره خورده است. در زمان ما که نظریه‌ها و اندیشه‌ها به مقابله با هم برخاسته‌اند، اندیشه مهدویت شیعی که دارای ظرفیت و توانایی بالایی برای نجات و سعادت انسان است، مورد هجمه‌های سنگین و بی‌وقفه از سمت غرب و اندیشه‌های آن قرار گرفته است.
 
امروزه دشمن برای مقابله با اندیشه مهدویت، دیگر سراغ قدرت سخت نمی‌‌رود؛ بلکه راهکار مقابله را در قدرت نرم جس
رسانه را اگر امری ایستا در نظر بگیریم، جذب مخاطب را در میزان فراگیری و تطابق طبع آن با عموم مردم باید جست. اما رسانه فقط ایستا نیست. پویایی رسانه ما را از کم‌بود مخاطب نمی‌ترساند، که ما را از کم‌بودن رسانایی برحذر می‌دارد. رسانایی یک رسانه، توانایی آن در برانگیختن مخاطب برای انتشار رسانه است؛ یعنی همان رابطۀ نرخ جذب با تعداد مخاطب فعلی. ساختارهای ایستای رسانه، ما را به طرح و طبع مطبوعات به ذائقۀ مخاطب و نهایتاً ذائقه‌بازی می‌خواند؛ ولی
✅ فقه نظام رسانه چیست؟
در تعریف فقه نظام تفاوت نظراتی وجود دارد؛ اما می توان در مجموع آن را ورود فقه برای بازطراحی نظام های اجتماعی بر اساس مبانی دینی دانست.
در این رویکرد، هدف پاسخ به مسائل شرعی فردی و اجتماعی نیست، بلکه هدف، طراحی یک نظام اجتماعی جدید است، یک نظام سازی اجتماعی.
نظام سازی امری مهم در راستای تمدن سازی است: «نظام‌سازی کار بزرگ و اصلی شما است. این کاری پیچیده و دشوار است. نگذارید الگوهای لائیک یا لیبرالیسم غربی، یا ناسیونالیس
این بیماری واقعیت هایی داره:1.شیوع بالا2.حاد شدن افرادی که مشکل تنفسی و یا بیماری زمینه ای دارند3.رعایت بهداشت و جلوگیری از انتشار هم به وضعیت جامعه کمک می کنه
اما دو چیز قطعیه که جنگ رسانه ای:
1-ایجاد رعب و وحشت بین مردم و تشدید بیماری2-حمله به دین و مذهب و قم هراسی
حواسمون به توصیه های بهداشتی پزشکان باشهو از جنگ رسانه ای دشمن هم غافل نباشیم.
ان شاالله همیشه سلامت و شاد و خوشبخت باشیدو این وضعیت بزودی به سلامت رد بشه.
  سواد رسانه‌ ای یعنی چه؟!

روشن شدن هر مفهوم، قبل از هر چیزی برای درک صحیح آن مفهوم می تواند کمک
کند. سواد رسانه ای مشتکل از دو عبارت است: «سواد» و «رسانه».
برگردیم به دوران کودکی و روزهای اول مدرسه، زمانی که به مدرسه می رفتیم
تا «خواندن و نوشتن» را یاد بگیریم و دیگر «بی سواد» نباشیم. در مدرسه
ابتدا حروف الفبا را یاد می گرفتیم؛ یعنی نسبت به شکل حروف، صدای آنها و
نحوه نوشتن آنها «دانش» پیدا می کردیم. سپس «مهارت» کنار هم گذاشتن حروف و
خواند
رسانه مهم ترین ابزار قدرت نرم

 ⭕برای بیان این موضوع ابتدا باید قدرت و انواع ان را تعریف کنیم. 
«قدرت عبارت است از توان تحمیل اراده ی خود به طبیعت ،دیگران و خود»»
همه ی افراد در طول روز کم و بیش از قدرت استفاده می کنند.تنها ابزار،میزان و شیوه آن متفاوت است.
قدرت خود چند نوع دارد:
قدرت سخت: که همان قدرت و توان  نظامی است.
قدرت نیمه سخت: که با استفاده از اعضای یک کشور،دولتی دست نشانده در آن کشور وجود آورده و از این طریق بر دولت،بازار و ارکان مهم ج
در سالهای اخیر میزان استفاده از رسانه های اجتماعی با جهش و مرز رو به رشد بوده است. بازاریابان این فرصت را مشخص کرده اند و به طور جدی در بازاریابی رسانه های اجتماعی سرمایه گذاری می کنند. با این حال ، حتی با افزایش اعتماد به نفس در بازاریابی رسانه های اجتماعی ، بازاریابان …The post نحوه انتخاب آژانس بازاریابی رسانه های اجتماعی appeared first on باشگاه مشتریان خبری اینفوجاب.
via باشگاه مشتریان خبری اینفوجاب https://ift.tt/2Sj12sL
مشاهده مطلب در کانال
روشن شدن هر مفهوم، قبل از هر چیزی برای درک صحیح آن مفهوم می تواند کمک کند. سواد رسانه ای مشتکل از دو عبارت است: «سواد» و «رسانه».برگردیم به دوران کودکی و روزهای اول مدرسه، زمانی که به مدرسه می رفتیم تا «خواندن و نوشتن» را یاد بگیریم و دیگر «بی سواد» نباشیم. در مدرسه ابتدا حروف الفبا را یاد می گرفتیم؛ یعنی نسبت به شکل حروف، صدای آنها و نحوه نوشتن آنها «دانش» پیدا می کردیم. سپس «مهارت» کنار هم گذاشتن حروف و خواندن و هجّی کردن کلمات را یاد می گرف
سئو مربوط به رشد ارگانیک است و برای تهیه یک برنامه بازاریابی آنلاین و مؤثر ارگانیک ، مهم است که ما نه تنها به جستجوگرها نگاه کنیم بلکه برای بازاریابی محتوا و رسانه های اجتماعی نیز جستجو کنیم.الگوریتم SEO به طور مداوم در حال تغییر است. محتوای اجتماعی با سرعتی نگران کننده و روز به روز در حال افزایش است. از آنجا که مردم به طور مداوم برای تحقیق و تعامل به بسترهای رسانه های اجتماعی روی می آورند ، برای شرکتها و آژانس های برند مهم است که تفکر و حضور در
SMM ، ابزار جدیدی در عرصه تجارت ، در سالهای اخیر رشد امیدوار کننده ای را نشان داده است. جهان وب از او بهتر عمل می کند و رسانه های اجتماعی 100 درصد از تعطیلی بازار بیشتر از بازاریابی خارجی نشان داده اند. امروزه ، تقریباً 84٪ از بازاریاب های B2B از رسانه های اجتماعی به شکلی دیگر استفاده می کنند. صرف نظر از آنچه می فروشید و مخاطب هدف شما کیست ، استفاده از رسانه های اجتماعی به عنوان ابزاری برای بازاریابی روشی مطمئن برای رشد برند شما است!عدم حضور فعال در
مدیریت رسانه عبارت است از فرایند به کارگیری بهینه کلیه امکانات مادی، انسانی، تکنولوژیکی و غیره در جهت تولید، بازتولید و توزیع پیام‌های هدفمند در چارچوب نظام ارزشی پذیرقته شده که با هدف غایی اثرگذاری مطلوب بر مخاطبان صورت می‌گیرد. 
 
?? طاهر روشندل اربطانی، مفهوم شناسی مدیریت رسانه، 1385
رسانه مهم ترین ابزار قدرت نرم

 ⭕برای بیان این موضوع ابتدا باید قدرت و انواع آن را تعریف کنیم. 
«قدرت عبارت است از توان تحمیل اراده‌ی خود به طبیعت ،دیگران و خود»»
همه‌ی افراد در طول روز کم و بیش از قدرت استفاده می‌کنند. تنها ابزار،میزان و شیوه آن متفاوت است.
قدرت خود چند نوع دارد:
قدرت سخت: که همان قدرت و توان نظامی است.
قدرت نیمه سخت: که با استفاده از اعضای یک کشور، دولتی دست نشانده در آن کشور وجود آورده و از این طریق بر دولت، بازار و ارکان م
چرا مهدویت و رسانه؟

⭕️ چرا مهدویت و رسانه؟
 
اندیشه منجی‌گرایی، اندیشه‌ایست که با فطرت انسان گره خورده است. در زمان ما که نظریه‌ها و اندیشه‌ها به مقابله با هم برخاسته‌اند، اندیشه مهدویت شیعی که دارای ظرفیت و توانایی بالایی برای نجات و سعادت انسان است، مورد هجمه‌های سنگین و بی‌وقفه از سمت غرب و اندیشه‌های آن قرار گرفته است.
 
امروزه دشمن برای مقابله با اندیشه مهدویت، دیگر سراغ قدرت سخت نمی‌‌رود؛ بلکه راهکار مقابله را در قدرت نرم جس
چرا مهدویت و رسانه؟

⭕️ چرا مهدویت و رسانه؟
 
اندیشه منجی‌گرایی، اندیشه‌ایست که با فطرت انسان گره خورده است. در زمان ما که نظریه‌ها و اندیشه‌ها به مقابله با هم برخاسته‌اند، اندیشه مهدویت شیعی که دارای ظرفیت و توانایی بالایی برای نجات و سعادت انسان است، مورد هجمه‌های سنگین و بی‌وقفه از سمت غرب و اندیشه‌های آن قرار گرفته است.
 
امروزه دشمن برای مقابله با اندیشه مهدویت، دیگر سراغ قدرت سخت نمی‌‌رود؛ بلکه راهکار مقابله را در قدرت نرم جس
چرا مهدویت و رسانه؟
⭕️ چرا مهدویت و رسانه؟
اندیشه منجی گرایی، اندیشه ایست که با فطرت انسان گره خورده است. در زمان ما که نظریه ها و اندیشه ها به مقابله با هم برخاسته اند، اندیشه مهدویت شیعی که دارای ظرفیت و توانایی بالایی برای نجات و سعادت انسان است، مورد هجمه های سنگین و بی وقفه از سمت غرب و اندیشه های آن قرار گرفته است.
امروزه دشمن برای مقابله با اندیشه مهدویت، دیگر سراغ قدرت سخت نمی رود؛ بلکه راهکار مقابله را در قدرت نرم جستجو میکند. از ای
به نام خدا 
سلام
شاید رسانه خوبی هایی داشته باشد اما استفاده بیش از اندازه از آن باعث اتفاق هایی می‌شود.​​​​​​​
۱) اعتیاد به وسایلی همچون موبایل ، کامپیوتر ، ....
۲) جدایی از خانواده : استفاده زیاد از رسانه باعث می‌شود اوقات کمتری کنار خانواده باشیم و از انجایی که همه ما میدانیم رسانه فضای بسیار بزرگی است و جست و جو در آن  می تواند بی نهایت زمان بگیرد . این چنین که شود رجوع ما هم به رسانه بینهایت می‌شود .
۳) رسانه بعضی افراد را تنبل می کند
مفهومی به نام «آلودگی اطلاعاتی» یا (information pollution) یکی دیگر از چالش‌هایی است که جوامع در عصر ارتباطات با آن درگیرند. این مسئله از آنجا آغاز می‌شود که اطلاعات به وفور و بیش از حد نیاز دنیای پیرامون ما را احاطه کرده و سبب شده است که نتوانیم اطلاعات مفید و مورد نیاز خود را از اطلاعات زائد و نادرست باز شناخته و تحت فشار تکنیک‌های انتقال و القاء پیام، به مصرف کننده‌ صرف داده‌های سرازیر شده از خروجی رسانه‌ها تبدیل شویم.  
رسانه‌ها روزانه میلیون
سواد رسانه‌ ای یعنی چه؟!
روشن شدن هر مفهوم، قبل از هر چیزی برای درک صحیح آن مفهوم می تواند کمک کند. سواد رسانه ای مشتکل از دو عبارت است: «سواد» و «رسانه».برگردیم به دوران کودکی و روزهای اول مدرسه، زمانی که به مدرسه می رفتیم تا «خواندن و نوشتن» را یاد بگیریم و دیگر «بی سواد» نباشیم. در مدرسه ابتدا حروف الفبا را یاد می گرفتیم؛ یعنی نسبت به شکل حروف، صدای آنها و نحوه نوشتن آنها «دانش» پیدا می کردیم. سپس «مهارت» کنار هم گذاشتن حروف و خواندن و هجّ
حرفش تمام ذهنم را زیر و رو کرد. گفتم به نظر من الان تاثیرگذارترین مدیوم رسانه‌ای فضای مجازی و دوم سینماست. برای همین هم هست که فکر می‌کنم منبر امروز سینماست.
گفت اصلا این طور نیست. تنها ۷ درصد مخاطب سینما داریم و هر سال چند فیلم هستند که دائم دیده می‌شوند. اولین رسانه مدرسه و دوم منبر است. بعد از یک متخصصی که اسمش یادم نمانده و متخصص رسانه است نقل کرد: که مهم‌ترین و تاثیرگذارترین نوع رسانه ارتباط فیس تو فیس است.
انگار یک میز برای یک عمر چیده ب
روشن شدن هر مفهوم، قبل از هر چیزی برای درک صحیح آن مفهوم می تواند کمک کند. سواد رسانه ای مشتکل از دو عبارت است: «سواد» و «رسانه».برگردیم به دوران کودکی و روزهای اول مدرسه، زمانی که به مدرسه می رفتیم تا «خواندن و نوشتن» را یاد بگیریم و دیگر «بی سواد» نباشیم. در مدرسه ابتدا حروف الفبا را یاد می گرفتیم؛ یعنی نسبت به شکل حروف، صدای آنها و نحوه نوشتن آنها «دانش» پیدا می کردیم. سپس «مهارت» کنار هم گذاشتن حروف و خواندن و هجّی کردن کلمات را یاد می گرف
سواد رسانه‌ ای یعنی چه؟!
روشن شدن هر مفهوم، قبل از هر چیزی برای درک صحیح آن مفهوم می تواند کمک
کند. سواد رسانه ای مشتکل از دو عبارت است: «سواد» و «رسانه».
برگردیم به دوران کودکی و روزهای اول مدرسه، زمانی که به مدرسه می رفتیم
تا «خواندن و نوشتن» را یاد بگیریم و دیگر «بی سواد» نباشیم. در مدرسه
ابتدا حروف الفبا را یاد می گرفتیم؛ یعنی نسبت به شکل حروف، صدای آنها و
نحوه نوشتن آنها «دانش» پیدا می کردیم. سپس «مهارت» کنار هم گذاشتن حروف و
خواندن و
پیعمبر فرمود خدا به بندگانش چیزی بهتر از عقل نبخشیده است زیراخوابیدن عاقل از شب بیداری جاهل بهتره در منزل بودن عاقل از مسافرت جاهل بسوی حچ وجهاد بهتر است وخدا پیعمبر و رسول راجز برای تکمیل عقل مبعوث نسازد  تا عقلش را کامل نکند مبعوث نسازد و عقل اوبرتر از عقول تمام امتش باشد و انچه پیعمبر در خاطر دارد از اجتهاد و مجتهدین بالاتر است و تابنده ای واجباترا بعقل خود در نیاد انها را انجام نداده است همه عابدان در فصیلت عبادتشان بپای عاقل نرسند عقلا
سواد رسانه‌ ای یعنی چه؟!
 
 
روشن شدن هر مفهوم، قبل از هر چیزی برای درک صحیح آن مفهوم می تواند کمک کند. سواد رسانه ای مشتکل از دو عبارت است: «سواد» و «رسانه».برگردیم به دوران کودکی و روزهای اول مدرسه، زمانی که به مدرسه می رفتیم تا «خواندن و نوشتن» را یاد بگیریم و دیگر «بی سواد» نباشیم. در مدرسه ابتدا حروف الفبا را یاد می گرفتیم؛ یعنی نسبت به شکل حروف، صدای آنها و نحوه نوشتن آنها «دانش» پیدا می کردیم. سپس «مهارت» کنار هم گذاشتن حروف و خواندن و
دوره آموزشی سواد رسانه ای(مجازیار)به اطلاع همکاران محترم می رساند دوره آموزشی(مجازی) سواد رسانه ای با همکاری استانداری اصفهان در حال برگزاری است. علاقه مندان با مراجعه به سایت majazyar.ir ، اپلیکیشن مجازیار را بر روی تلفن همراه خود نصب نمایند.پس از شرکت در بخش آکادمی سواد رسانه ای(شامل 9 درس)در پایان محتوای آموزشی هر مبحث بازخورد و آزمون می باشد.در بخش اطلاعات فردی مشخصات خود را به دقت ثبت نمایید، براساس اطلاعات ثبت شده گواهی تایید دوره توسط است
به نام خدا 
سلام
شاید رسانه خوبی هایی داشته باشد اما استفاده بیش از اندازه از آن باعث اتفاق هایی می‌شود.
۱) اعتیاد به وسایلی همچون موبایل ، کامپیوتر ، ....
۲) جدایی از خانواده : استفاده زیاد از رسانه باعث می‌شود اوقات کمتری کنار خانواده باشیم و از انجایی که همه ما میدانیم رسانه فضای بسیار بزرگی است و جست و جو در آن  می تواند بی نهایت زمان بگیرد . این چنین که شود رجوع ما هم به رسانه بینهایت می‌شود .
۳)  رسانه بعضی افراد را تنبل می کند : اگر بیش از
مسئله لزوم اجتهاد و تقلید را قرآن نیز مورد تاکید قرار داده است . در آیه 122 سوره توبه آمده است :
وَ مَا کاَنَ الْمُؤْمِنُونَ لِیَنفِرُواْ کَافَّةً فَلَوْ لَا
نَفَرَ مِن کلُ‌ِّ فِرْقَةٍ مِّنهُْمْ طَائفَةٌ لِّیَتَفَقَّهُواْ فىِ
الدِّینِ وَ لِیُنذِرُواْ قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُواْ إِلَیهِْمْ
لَعَلَّهُمْ یحَْذَرُون‌
و معناى آیه این است که: براى مؤمنین سایر شهرستانهاى غیر مدینه
جایز نیست که همگى به جهاد بروند، چرا از هر شهرى یک عده بسوى
سواد رسانه‌ ای یعنی چه؟!

روشن شدن هر مفهوم، قبل از هر چیزی برای درک صحیح آن مفهوم می تواند کمک
کند. سواد رسانه ای مشتکل از دو عبارت است: «سواد» و «رسانه».
برگردیم به دوران کودکی و روزهای اول مدرسه، زمانی که به مدرسه می رفتیم
تا «خواندن و نوشتن» را یاد بگیریم و دیگر «بی سواد» نباشیم. در مدرسه
ابتدا حروف الفبا را یاد می گرفتیم؛ یعنی نسبت به شکل حروف، صدای آنها و
نحوه نوشتن آنها «دانش» پیدا می کردیم. سپس «مهارت» کنار هم گذاشتن حروف و
خواندن
 جزوه حقوق رسانه دکتر باقر انصاری همراه تست
 
دانلود فایل
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
بایگانی‌های کتاب های دانشگاهی - صفحه ۶ از ۱۶ - پی دی اف کتابpdfketab.com › page Translate this page خلاصه کتاب حقوق رسانه دکتر باقر انصاری. تعداد صفحات خلاصه : 87. + به همراه جزوه دستنویس دانشجو از مباحث مهم درس حقوق رسانه در حجم ۴۸ صفحه. + به همراه جزوه ... حقوق رسانه | دکتر باقر انصاری | سمت - هوالوکیلwww.hovalvakil.com › Product ›
سواد رسانه‌ ای یعنی چه؟!
روشن شدن هر مفهوم، قبل از هر چیزی برای درک صحیح آن مفهوم می تواند کمک کند. سواد رسانه ای مشتکل از دو عبارت است: «سواد» و «رسانه».برگردیم به دوران کودکی و روزهای اول مدرسه، زمانی که به مدرسه می رفتیم تا «خواندن و نوشتن» را یاد بگیریم و دیگر «بی سواد» نباشیم. در مدرسه ابتدا حروف الفبا را یاد می گرفتیم؛ یعنی نسبت به شکل حروف، صدای آنها و نحوه نوشتن آنها «دانش» پیدا می کردیم. سپس «مهارت» کنار هم گذاشتن حروف و خواندن و هجّ
 
امروزه با افزایش تاثیری که رسانه ها بر ما می گذارند و همچنین افزایش آثار مخرب و زیانبار آنها یادگیری سواد رسانه و همچنین فنون اقناع رسانه ای برای همه ما لازم است تا بتوانیم با دانستن آنها به اهداف رسانه ها پی برده و به عنوان یک مخاطب فعال ، نه منفعل ، راحت تحت تاثیر رسانه ها قرار نگیریم. پس ازاین به بعد بیشتر به موضوع سواد رسانه در وبلاگ خواهیم پرداخت...
اقناع چیست ؟
زندگی بدون ارتباط و تفهیم و تفاهم با دیگران امکان ندارد و لازمه آن نیز تبادل
تاثیر ساخت اپ خبرخوان بر رسانه ها
با گسترش عصر ارتباطات دیجیتال و کاهش نقش روزنامه های کاغذی در اطلاع رسانی، خبر نیز به یک کد دیجیتال تبدیل شده است که با ساخت اپ موبایل به راحتی در دسترس تمام اقشار جامعه قرار می گیرد. در چند سال اخیر بیشتر رسانه های خبری معتبر با طراحی اپلیکیشن خبررسان توانسته اند ارتباطی نزدیک و هوشمندانه ای با مخاطبان خود ایجاد کنند و به صورت شبانه روز اطلاعات و اخبار جهان را در دسترس آنها قرار دهند. 
ادامه مطلب
سواد رسانه‌ ای یعنی چه؟!
 
 
روشن شدن هر مفهوم، قبل از هر چیزی برای درک صحیح آن مفهوم می تواند کمک کند. سواد رسانه ای مشتکل از دو عبارت است: «سواد» و «رسانه».برگردیم به دوران کودکی و روزهای اول مدرسه، زمانی که به مدرسه می رفتیم تا «خواندن و نوشتن» را یاد بگیریم و دیگر «بی سواد» نباشیم. در مدرسه ابتدا حروف الفبا را یاد می گرفتیم؛ یعنی نسبت به شکل حروف، صدای آنها و نحوه نوشتن آنها «دانش» پیدا می کردیم. سپس «مهارت» کنار هم گذاشتن حروف و خواندن و
یکی از خیانت‌هایی که رسانه -در عنوان کلی خودش- خواسته یا ناخواسته مرتکب شد این بود که
چیزهایی رو به کسانی رسوند که مطلقا اهلیتش رو نداشتن.
اونایی که جلوی این نامحرم -حالا دیگه- همه‌جاموجود حجاب می‌کنن
یه چیزی حالیشونه، منم که نمی‌فهمم.
سواد رسانه‌ ای یعنی چه؟!
 
 
روشن شدن هر مفهوم، قبل از هر چیزی برای درک صحیح آن مفهوم می تواند کمک کند. سواد رسانه ای مشتکل از دو عبارت است: «سواد» و «رسانه».برگردیم به دوران کودکی و روزهای اول مدرسه، زمانی که به مدرسه می رفتیم تا «خواندن و نوشتن» را یاد بگیریم و دیگر «بی سواد» نباشیم. در مدرسه ابتدا حروف الفبا را یاد می گرفتیم؛ یعنی نسبت به شکل حروف، صدای آنها و نحوه نوشتن آنها «دانش» پیدا می کردیم. سپس «مهارت» کنار هم گذاشتن حروف و خواندن و
 
نویسنده : دکتر سید بشیر حسنی - حسین حق پناه
تصویرگر : سعید شفیعی
ویراستار : زهره جعفری
ناشر : کتاب رواق اندیشه
توضیحاتی پیرامون کتاب :
نویسنده در این کتاب، به عمد، از فضای علمی و تخصصی رسانه و ارتباطات خارج شده و متناسب با نیاز عامه مردم، به عنوان مخاطب اصلی «نهضت سواد رسانه ای»، محتوای خود را با بیانی ساده و روان، اما در قالبی جذاب و متفاوت ارائه کرده است.در بخش ابتدایی کتاب، مقدماتی در مورد سواد رسانه ای و لزوم پرداختن به «نهضت سواد رسانه ای
۲۶۹۳ - «امید دانا» فعال رسانه‌ای مخالف جمهوری‌اسلامی در کانادا، پس از بررسی اکانت رسانه‌های ضدایرانی در توییتر، با بیان اینکه ۷۰ تا ۸۰ درصد فالورهای رسانه‌های مخالف جمهوری اسلامی در توییتر جعلی هستند، گفت: “۷۰ % دنبال‌کنندگان «بی‌بی‌سی فارسی»، ۶۴% «صدای آمریکا»، ۶۶% «رادیو فردا»، ۶۱% اکانت «وزارت خارجه آمریکا به فارسی» و ... فیک هستند، اما تقریبا ۱۰۰% فالورهای حامیان جمهوری اسلامی واقعی هستند.”منبع: www.tiny.cc/mzdr127
دانلود فایل اصلی 
سید محمدحسین حسینی طهرانی از علما و عرفای معاصر، فرزند سید محمدصادق طهرانی، در ۱۲ مرداد ۱۳۰۵ (۲۴ محرم ۱۳۴۵) در تهران متولد شد. پس از تحصیلات ابتدائی، دوره آموزش مکانیک و ماشین‌سازی را گذراند. سپس به تحصیلات علوم دینی حوزوی روی آورد. در سال ۱۳۴۶ قمری، به قم رفت و در مدرسه حجتیه مقیم شد
اقامت در قم
 
وی از سال‌های اول
حضور در قم، به جمع شاگردان محمدحسین طباطبایی پیوست و در سطوح مختلف علمی و عملی در طی مدت ۷ سال از استادان آنجا، بهره برد و در همی
با توجه ب وضعییت امروزی ایران و عادت کردن مردم ب زندگی در حد یک نان برای خانواده تصمیم گرفتم این رسانه داخلی و تمامی رسانه هایی که با جمهوری اسلامی () در ارتباط هستند را ترک کنم 
 
میخواستند ما را دفن کنند غافل از اینکه خودمان بذریم 
روشن شدن هر مفهوم، قبل از هر چیزی برای درک صحیح آن مفهوم می تواند کمک
کند. سواد رسانه ای مشتکل از دو عبارت است: «سواد» و «رسانه».
برگردیم به دوران کودکی و روزهای اول مدرسه، زمانی که به مدرسه می رفتیم
تا «خواندن و نوشتن» را یاد بگیریم و دیگر «بی سواد» نباشیم. در مدرسه
ابتدا حروف الفبا را یاد می گرفتیم؛ یعنی نسبت به شکل حروف، صدای آنها و
نحوه نوشتن آنها «دانش» پیدا می کردیم. سپس «مهارت» کنار هم گذاشتن حروف و
خواندن و هجّی کردن کلمات را یاد می
سواد رسانه‌ ای یعنی چه؟!
 
 
روشن شدن هر مفهوم، قبل از هر چیزی برای درک صحیح آن مفهوم می تواند کمک کند. سواد رسانه ای مشتکل از دو عبارت است: «سواد» و «رسانه».برگردیم به دوران کودکی و روزهای اول مدرسه، زمانی که به مدرسه می رفتیم تا «خواندن و نوشتن» را یاد بگیریم و دیگر «بی سواد» نباشیم. در مدرسه ابتدا حروف الفبا را یاد می گرفتیم؛ یعنی نسبت به شکل حروف، صدای آنها و نحوه نوشتن آنها «دانش» پیدا می کردیم. سپس «مهارت» کنار هم گذاشتن حروف و خواندن و
بازاریابی رسانه های اجتماعی راهی قدرتمند برای مشاغل در همه ابعاد برای دستیابی به چشم انداز و مشتریان است. مشتریان شما از طریق رسانه های اجتماعی در حال تعامل با برندها هستند و اگر از طریق سیستم عامل های اجتماعی مانند فیس بوک ، توییتر ، اینستاگرام و پینترست مستقیماً با مخاطبان خود صحبت نمی کنید ، گمشده اید! بازاریابی عالی در رسانه های اجتماعی می تواند موفقیت چشمگیری را برای تجارت شما به ارمغان آورد ، ایجاد مدافعان اختصاصی برند و حتی راهنمای
سواد رسانه‌ ای یعنی چه؟!
روشن شدن هر مفهوم، قبل از هر چیزی برای درک صحیح آن مفهوم می تواند کمک کند. سواد رسانه ای مشتکل از دو عبارت است: «سواد» و «رسانه». برگردیم به دوران کودکی و روزهای اول مدرسه، زمانی که به مدرسه می رفتیم تا «خواندن و نوشتن» را یاد بگیریم و دیگر «بی سواد» نباشیم. در مدرسه ابتدا حروف الفبا را یاد می گرفتیم؛ یعنی نسبت به شکل حروف، صدای آنها و نحوه نوشتن آنها «دانش» پیدا می کردیم. سپس «مهارت» کنار هم گذاشتن حروف و خواندن و هجّی
 
 فتوای الازهر در مورد حجاب
حجاب بنا بر نص قرآن کریم و روایاتی که از نظر ثبوت و دلالت، قطعیت دارند واجب است بدون اینکه نیاز به اجتهاد در این زمینه باشد.
● پوشش اسلامی زن پیش از آنکه دستور دین باشد امری متناسب با فطرت است و اسلام به دنبال حفظ فطرت و ویژگی های زنانه و جایگاه زنان در قلب مردان است.
● پایبندی زن به حجاب به او کمک خواهد کرد با عقل و خرد و اندیشه خود در جامعه حضور یافته و پیشرفت جامعه کمک کند نه با بدن و شهوت خود.شایسته است که زن هنگا
سواد رسانه ا ی
سواد رسانه‌ای(
Media Literacy) مجموعه‌ای از مهارت‌های قابل یادگیری است که به توانایی
دسترسی، تجزیه و تحلیل و ایجاد انواع پیام‌های رسانه‌ای اشاره دارد و یک
مهارت ضروری در دنیای امروزی به شمار می‌رود.افراد، با سواد رسانه‌ای
قادر به کشف پیام‌های پیچیده‌ی موجود در محتوای تلویزیون، رادیو،
روزنامه‌ها، مجلات، کتاب‌ها، بیلبوردهای تبلیغاتی، اینترنت و سایر
رسانه‌های مستقل خواهند شد.اکنون سواد رسانه‌ای به عنوان یکی از
کارآمدت
استاد مبلغی، از اساتید درس خارج حوزه:استنباط روش می خواهد. نخستین مرحله استنباط چیست؟ مراجعه به اجماع یا قرآن یا سنت؟ به قواعد اصولى زیاد مراجعه بشود یا کم؟ رجوع به قواعد فقهى و رجال در چه جایگاهى صورت گیرد؟ چگونه از روایت بهره برده شود؟ دنبال لغت باید رفت یا روایات دیگر ضمیمه گردد؟ چگونه از قرآن و سنت کنار هم استفاده شود؟ همه روش است.هیچگاه کسى به طور دقیق نگفته وقتى که وارد عرصه استنباط شدیم، اول به اجماع تمسک بجوییم، یا به قرآن یا به سنت؟
♨️ #مجموعه_صوتی: چگونه درس بخوانیم؟ استاد علی فرحانی✅ عناوین صوت های این مجموعه01- چگونه اصول بخوانیم؟02- نگاهی به برخی مطالبات رهبری پیرامون تحول در حوزه03- نکاتی درباره خواندن کتاب لمعه04- شروع از مطلب «ما» در هر علم05- آشنایی با کتاب بدایه الحکمه06- اهمیت علم اصول و بلاغت در پاسخ به شبهات غربی07- اجتهاد مهمترین وظیفه08- آینده و مسیر طلبگی09- تبلیغ دین، مبانی و شاخصه ها10- آموزشی نبودن کتاب رسائل و مکاسب11- تربیت علمی(روش مباحثه، مطالعه و تقریر نویس
 
توضیحات فایل
دریافت پرسشنامه سواد رسانه ای
پرسشنامه استاندارد محقق ساخته سواد رسانه ای توسط فلسفی در سال ۱۳۹۳ ساخته شده و دارای ۵ مولفه و ۲۰ سوال می باشد و داری طیف لیکرت خیلی زیاد تا خیلی کم می باشد.
تعریف مفهومی متغیر پرسشنامه
سواد رسانه ای: سواد رسانه ای مجموعه دیدگاه ها و مهارت ها درباره کنترل مخاطب بر خود به هنگام مواجهه با رسانه است. به بیان دیگر سواد رسانه ای تفسیر آگاهانه فرد از مفاهیم پیام های رسانه ای است (پاتر,۱۳۹۱؛ به نقل از فلسف
اوندفعه ای که به قصد بیمارستان لقمان اشتباهی سوار سرویس بیمارستان امام حسین شدمتو راه یه جایی و دیدم سر درش نوشته بود بنیاد فرهنگی هنری رسانه ایه بیان....دقیقا مطمئنم نیستم سردرش عین همین عبارت بود یا نه ولی مطمئنم رسانه ای و بیان توش بود؛) و بعدش لبخند زدم؛)
به گزارش سایت تفریحی چفچفک برگرفته از هنر زندگی :  اثرات رسانه بر تربیت فرزندان و نوجوانان از جانب خانواده ها امروزه تبدیل به یک نگرانی شدید شده است. بسیاری از والدین برای دور کردن فرزندانشان از رسانه های مجازی تلاش های ناموفقی داشته اند. با پیشرفت علم و نیاز به دسترسی به کسب اطلاعات کودکان نیز به این شبکه ها دسترسی پیدا می کنند. از طرفی به دلیل کامل نشدن رشد شناختی و توانایی های قضاوتی کودکان
ادامه مطلب
صنعت سرگرمی (Entertainment Industry)
صنعت سرگرمی همان طور که از نامش پیداست به صنایعی که در حوزه سرگرمی فعالیت می کنند اطلاق می شود. در واقع، به شرکت های رسانه ای (رسانه های جمعی یا وسایل ارتباط جمعی مانند رادیو، تلویزیون و غیره ...) اشاره می کند که به توزیع و تولید سرگرمی های رسانه ای می پردازند. وجه مشترک همه اینها فعالیت در فروش یا سود بردن از ارائه آثار خلاقانه خدماتی است که توسط فیلمنامه نویسان، موزیسین ها، ترانه ساز ها و سایر هنرمندان ارائه می شود.
ا
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-جناب اقای
دکتر کلهر از  کانال کلمه متعلق به وهابیت-
بیان میکند جناب ایت الله ریسی  رحمت الله
علیه  چون شاگرد درس حضرت معظم رهبری بوده
اند- بهاین مقامات میرسند واحتمال زیاددارند که جانشین رهبری شوند- امام
الخمنینی  معمار انقلاب رحمت الله علیه در
درس وتعین شاگرد بسیار سخت گیر بودند من مدت کوتاهی درحوزه بودم بخوبی درک کردم که
اساتید محترم  حوزه در رای نظر طلاب بسیار
سخت گیر هستند حتی افرادکه دردرس اجتها
امام خامنه ای مدظله العالی:
امیرالمؤمنین فرمودند:
 اَلا وَ اِنَّکُم لا تَقدِرونَ عَلی ذلِک وَ لکِن اَعینونی بِوَرَعٍ وَ اجتِهادٍ وَ عِفَّةٍ وَ سُدادٍ؛
شما نمی‌توانید مثل من ‌رفتار کنید اما می‌توانید به من کمک کنید؛
با ورع و پرهیز از گناه
با اجتهاد و کوشش خودتان
آنچه مهم است جهت امیرالمؤمنین است
دریافت فیلمحجم: 2 مگابایت    مدت: 2 دقیقه
باسلام. بنده احسان شاه سنائی، شاعر، منتقد ادبی، مترجم متون انگلیسی وفعال جهبه فرهنگی و سواد رسانه، از شهر اصفهان و با افتخار گویم که پاسدار ارزش های انقلاب و دفاع مقدس در جنگ رسانه ای علیه انقلاب مقدس سال ۵۷ می باشم.
و آنچه مهم است این است که همه ما سربازان گردان سید علی خامنه ای و لشکر مهدی موعود هستیم.
ما برای ایجاد گفتمان تمدن اسلامی نیاز به سخنگو و رسانه و تشکیلات داریم.
• باید در جبهه‌ی انقلاب کسانی باشند که بعنوان سخنگوی مبانی و معارف و اهداف انقلاب اسلامی، مطرح باشند. همچنان که مثلا سخنگوی فلان نهاد، مرجع روشنگری نسبت به مسائل و رخدادهای آن نهاد است، جبهه‌ی انقلاب هم به سخنگویانی اینچنین نیاز دارد.
• مساله دوم رسانه است. جبهه‌ی انقلاب علاوه بر سخنگویان آموزش دیده و توجیه شده، نیاز به رسانه‌ی رسانا هم دارد. رسانه اگر ابتر و یا ضعیف
رسانه خبری تحلیلی آرما با هدف اطلاع‌رسانی و با تأکید بر سه رکن سرعت، صحت و جامعیت آغاز به کار کرد. آرما یک رسانه مستقل متن‌محور است که توسط جمعی از دانشجویان و فعالان اجتماعی شهرستان لنجان پایه‌گذاری شده است.



ادامه مطلب
آموزش تفکر انتقادی در رسانه
معیار و محک هر برنامه آموزش سواد رسانه ای،
مواجهه انتقادی دانش آموزان در استفاده و فهم شخص خودشان از رسانه است، تا
بتوانند اطلاعات دریافتی از رسانه‏‌‌های مختلف را رمزگشایی کرده و توانایی
داوری مستقل خود درباره محتوای رسانه‏‌ها را ارتقا بخشند.آموزش‏‌‌های
مبتنی بر رایانه، اینترنت و آموزش‏‌‌های مبتنی بر وب پارادایم-های جدید و
محصول فناوری اطلاعات هستند که بشریت را به سمت نوعی انقلاب بزرگ آموزشی
سوق می
سواد رسانه‌ ای یعنی چه؟!
 
 
روشن شدن هر مفهوم، قبل از هر چیزی برای درک صحیح آن مفهوم می تواند کمک کند. سواد رسانه ای مشتکل از دو عبارت است: «سواد» و «رسانه».برگردیم به دوران کودکی و روزهای اول مدرسه، زمانی که به مدرسه می رفتیم تا «خواندن و نوشتن» را یاد بگیریم و دیگر «بی سواد» نباشیم. در مدرسه ابتدا حروف الفبا را یاد می گرفتیم؛ یعنی نسبت به شکل حروف، صدای آنها و نحوه نوشتن آنها «دانش» پیدا می کردیم. سپس «مهارت» کنار هم گذاشتن حروف و خواندن و
به نام او
سلام قصد دارم چند تا کتاب خوب معرفی کنم .       ١) مطالعات رسانه در نظام یادگیری .   نویسنده : مریم حق شناس و هانیه عظیم زادگان      ٢) چگونه هوشمندانه از رسانه های نوین استفاده کنیم ؟    نویسنده : بهاره فتح أبادی   ٣) شهروند نمونه در اینترنت و شبکه های اجتماعی.    نویسنده : خلیل هیبتی             ٤) سبک زندگی در فضای  مجازی و شبکه های اجتماعی.     نویسنده : علی محمد رجبی   ٥) أسیب های اجتماعی فضای مجازی.   نویسنده : علی محمد رجبی
نویسن
 أَخْبَرَنِی الْحُسَیْنُ بْنُ أَبِی الْحُسَیْنِ الْوَرَّاقُ، نا أَبُو الطَّیِّبِ مُحَمَّدُ بْنُ الْحُسَیْنِ التَّیْمُلِیُّ الْکُوفِیُّ، نا عَلِیُّ بْنُ الْعَبَّاسِ الْمَقَانِعِیُّ، نا جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدِ الزُّهْرِیُّ، نا حَسَنُ بْنُ حُسَیْنٍ، عَنْ سُفْیَانَ بْنِ إِبْرَاهِیمَ، عَنْ یَعْفُورَ بْنِ أَبِی یَعْفُورَ[1]، عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ، قَالَ:  عَلَیْکُمْ بِالْوَرَعِ وَالاجْتِهَادِ، وَصِدْقِ الْحَدِیثِ، وَأَدَ
دفاع جانانه شافعی از ابن ملجم مرادی لعنت الله علیه و تلاش برای تبرئه و تطهیر او
در رسانه‌های ما بسیار از شعر شافعی درباره اهل بیت علیهم السلام گفته‌اند:
إن کان حبّ آل محمد رفضاً / فلیشهد الثقلان إنّی رافضی
اگر محبت آل محمد رفض است / پس انس و جن شاهد باشند که من رافضی‌ام!
اما دفاعی که از ابن ملجم لعنت الله علیه قاتل امیر المومنین علیه السلام کرده است را به ما نگفته‌اند!!!
او با کذب‌گویی فراوان سعی در دفاع از ابن ملجم شقی و تبرئه و تطهیر او دارد
دیروز حسب اتفاق به خیریه رفتم
وجناب آقای تاجی را دیدم.ازهمت بلندش
شادمان بودم واز دیدارش خوشحال وخشنود.به واسطه کارم وشغلم به دنبال
اطلاعات تکمیلی بودم برای کار رسانه ای
تا شاید بزرگ مردان دیگری هم بپاخیزند
و....جان کلام اینکه جناب آقای تاجی اجازه کار رسانه ای(خبری) را به حقیر
ندادند وفرمودند.کار برای رضای خدا هر
چه مخفی تر بهتر ....
جالبتر آنکه ایشان از پخش خبر کار نیکشان در فضای مجازی هم بی اطلاع
بودند و....
آخرین خادم رسانه ملی در واحد خبر
متق
سواد رسانه ا ی
سواد رسانه‌ای( Media Literacy) مجموعه‌ای از مهارت‌های قابل یادگیری
است که به توانایی دسترسی، تجزیه و تحلیل و ایجاد انواع پیام‌های رسانه‌ای
اشاره دارد و یک مهارت ضروری در دنیای امروزی به شمار می‌رود.افراد، با سواد رسانه‌ای قادر
به کشف پیام‌های پیچیده‌ی موجود در محتوای تلویزیون، رادیو، روزنامه‌ها،
مجلات، کتاب‌ها، بیلبوردهای تبلیغاتی، اینترنت و سایر رسانه‌های مستقل
خواهند شد.مهمترین مساله این است که میزان سوادرسانه‌ای
روشن شدن هر مفهوم، قبل از هر چیزی برای درک صحیح آن مفهوم می تواند کمک کند. سواد رسانه ای مشتکل از دو عبارت است: «سواد» و «رسانه».برگردیم به دوران کودکی و روزهای اول مدرسه، زمانی که به مدرسه می رفتیم تا «خواندن و نوشتن» را یاد بگیریم و دیگر «بی سواد» نباشیم. در مدرسه ابتدا حروف الفبا را یاد می گرفتیم؛ یعنی نسبت به شکل حروف، صدای آنها و نحوه نوشتن آنها «دانش» پیدا می کردیم. سپس «مهارت» کنار هم گذاشتن حروف و خواندن و هجّی کردن کلمات را یاد می گرف
ده سال یک رسانه‌ی غربی پیدا نمیشد که بگوید «#امام_خمینی»!
همه می‌گفتند «#آیت‌الله_خمینی».  
سال 59 از یکی از اساتید #یهودی_آلمان  پرسیدم «چرا رسانه‌های شما نمی‌گویند امام خمینی؟». خنده‌ای کرد و گفت «آخر ما بعضی چیزها را متوجه شدیم!». کیفش را باز کرد و یک کتاب درآورد. ترجمه‌ی آلمانی کتاب #«ولایت فقیه» امام بود.
ادامه مطلب
بازاریابی موتورهای جستجو SEM
 
برای کسی که در فضای وب یک رسانه ساخته است، موتورهای جستجو می‌توانند به دو شیوه مفید باشند.شیوه‌ی اول، این است که به شکلی فعالیت کند که موتورهای جستجو، رسانه او را (وبسایت یا وبلاگ یا اکانت در شبکه های اجتماعی یا هر نوع رسانه قابل تصور دیگر) به عنوان پاسخی مناسب برای جستجو به جستجوگران معرفی کنند.
این همان چیزی است که ما آن را تحت عنوان بازدید ارگانیک می‌شناسیم و در بحث آموزش مبانی سئو مورد توجه قرار داده‌ایم.
ش
کتاب «مبانی سواد رسانه ای» نوشته جیمز پاتر، در واقع، ترجمه است از برخی فصول برگزیده ی کتاب media literacy (سواد رسانه ای). جامعه هدف کتاب مبانی سواد رسانه ای، در درجه اول، دانشجویان، محققان و دست اندرکاران حوزه رسانه هستند و در درجه بعد، هر کسی که می خواهد سواد رسانه ای خود یا جامعه خود را بالا ببرد.
.
مطالب مرتبط:
سیر مطالعاتی سواد رسانه ای
سیر مطالعاتی سینما 1
سیر مطالعاتی سینما 2
ماهیت تلویزیون و رسانه های ارتباطی
رسانه های تکنولوژیک و فرهنگ
ماهیت
نوع گزینش مخاطب 
در فیلم و تصویری که می‌بیند،
صدا و موسیقی که می‌شنود،
قلم و متنی که میخواند،
در سطح ارزشمندی تولید رسانه ای موثرست؛ موثر در پاسخ به نیازهای حقیقی مخاطب.
نتیجه ارضای هوشمندی مخاطبان، مشاهده محتوای ارزنده ترست.
سنجه تفکر با همراهی نمودن هوشمندی مخاطب، غنی ترین به روز آوری‎ها را هدیه می دهد.
امروز سخت نیست که ببینیم رسانه ها به طور فزاینده ای در حال جهانی شدن هستند و تعریف جدیدی از روش زندگی و شیوه های ارتباط بین انسان ها ار ارایه می دهند که در آن،تعامل میان فرهنگی،ایجاد روابط،و شیوه های کسب و کار،به راحتی برای همگان میسر می گردد.منتقدان جهانی شدن استدلال کرده اند که جهانی شدن رسانه ها منجر به استاندارد سازی،تجانس فرهنگی و ناپدید شدن تفاوت های فرهنگی خواهد شد.یکی از زمینه هایی که تا حد زیادی توسط این تحول تحت تاثیر قرار گرفته،ط

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

فیلم پنج